Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü

2021 YLSY 2. Dönem Yurt İçi Dil Kursu Başlama Tarihleri Duyurusu

2021 YLSY 2. Dönem Yurt İçi Dil Kursu Başlama Tarihleri Duyurusu

1416 sayılı Kanun kapsamında Bakanlığımızca verilen burs ile lisansüstü öğrenim görmek üzere yurt dışına gönderilmeye hak kazanan 2021 YLSY öğrencilerine yönelik 2. Dönem Yurt İçi Dil Kurs Başvuru ve Tercih işlemleri 21 Temmuz-  28 Temmuz 2022  tarihleri arasında REBUS'tan yapılacaktır.

 

2021 YLSY Yurt İçi Dil Kursları İkinci Dönem

 

Başlangıç

Bitiş

1 Ağustos 2022 Pazartesi

30 Kasım 2022 Çarşamba

 

Katılabilecek Dönemler

2021 YLSY

 

Yurt İçi Dil Kursu Başvurusu ve Kabul Yükleme

Başlangıç

Bitiş

21 Temmuz 2022 Perşembe

28 Temmuz 2022 Perşembe

13.00

23.00

 

 

ÖNEMLİ HUSUSLAR:

Bedelli askerlik tarihleri belli olan adayların sevk tarihlerini gösteren belgelerle yurt içi dil kabulünü tek PDF olarak sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Bu adayların askerlik sürelerinin büyük kısmı hangi ayda ise ilgili ay burs ve kurs ödemesi yapılmayacaktır.

 

BAŞVURU VE TERCİH İŞLEMLERİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Yurt İçi Dil Kursu Başvuru İşlemleri:

-Yurt içi dil kursu başvuruları REBUS --> Öğrenci Modülü --> Bilgi Girişi --> Yurt İçi Dil Başvurusu ekranından yapılacaktır.

-Yurt içi dil kurslarına katılmak isteyen öğrenciler,  "İSTİYORUM"  tercihlerini yaptıktan sonra KAYDET butonu ile kaydedeceklerdir. İstemeyen öğrencilerin herhangi bir tercih yapmasına gerek yoktur.

Yurt İçi Dil Kursları Kabul Belgeleri Yükleme İşlemleri:

-REBUS --> Öğrenci Modülü --> Bilgi Girişi  -->Yurt İçi Dil Kabul Belgeleri ekranından öğrenim görülecek kurumlardan alınan kabul belgesi ve varsa bedelli askerlik belgesinin de birleştirilerek pdf formatında ilgili kısma yüklenmesi,

-Yurt içinde dil öğrenimi görülecek kurumun seçilmesi,

-Öğrenime başlama ve bitirme tarihlerinin girilmesi, (Dönemin ilk ayının ilk günü dönemin son ayının son günü)

-Yurt içi dil öğrenimi süresince Yurt İçi Bursu "İSTİYORUM" veya "İSTEMİYORUM" seçiminin yapılması (Yurt İçi Bursu almak isteyen öğrencilerin Vakıfbank'ta hesap açtırmaları gerekmektedir.*Şube farketmez)

-Hesap bilgileri REBUS --> Öğrenci Modülü --> Bilgi Girişi  -->Banka Bilgileri sekmesinden yüklenecektir.

-Aylık ders saati bilgisinin girilmesi,

-Aylık kurs ücreti bilgisinin girilmesi ve daha sonra KAYDET butonuna tıklanarak tercihin kaydedilmesi gerekmektedir.

 Kayıt ve Kurstan Ayrılma

- Yurt içinde dil öğrenimi 4'er aylık dönemler halinde yürütülmektedir. Öğrenim görülecek 4 aylık döneme ait kabul belgesi REBUS'a yüklendikten sonra öğrenciler öğrenime başlamış sayılacak ve dil öğrenimi görülecek ilgili dönem sonuna kadar kurs değişikliği veya kurstan ayrılmak mümkün olmayacaktır.

- Öğrenciler yalnızca birinci veya ikinci dönemde dil kursu kaydı yaptırabileceklerdir. Birinci dönem kayıt yaptırdıktan sonra ikinci dönem öğrenime devam edilmezse ve kayıt silinirse, üçüncü dönem yeniden kayıt yaptırılamayacak ve dil öğrenimi hakkından vazgeçmiş sayılacaktır.

- Bakanlığın onayıyla 4 aylık dönemlerin sonunda olmak üzere kurs değiştirme hakkı bulunmaktadır.

- Kursa 4 aylık olarak kayıt olmak zorunludur.

- Kurstan ayrılmalarda aşağıdaki şartlar aranacaktır:

  • Ayrılış yapılan ayı takip eden ay veya aylar için kurs merkezine öğrenciler tarafından kurs ödemesi yapılması zorunludur. Bu ödeme yapılmaksızın ayrılışa izin verilmeyecektir.
  • Kurs ödemesi yapıldığına dair dekont veya belge ile kurs merkezinden ayrılış yazısı alınması gerekmektedir.
  • Bakanlığa ödeme dekontu ve ayrılış yazısının öğrenci tarafından Bakanlık Sorumlu Personeline e-posta yoluyla iletilmesi gerekmektedir.

Devamsızlık ve Disiplin

- Öğrenciler, öğrenim gördükleri kurs merkezlerinin disiplin ve devam hükümlerine tabiidir. Kurallara uymadıkları tespit edilen öğrencilerle ilgili karar Bakanlıkça verilecektir.

- Devam şartı aylık olarak takip edilecek olup %15 devamsızlık yapılan ayın en geç 25. (yirmi beşinci) günü itibariyle (bu tarihin aşılmaması ilgili öğrencilere bir sonraki ayın bursunun yatırılmaması için önem arz etmektedir) kurs merkezi tarafından Bakanlığa e-posta yoluyla bildirilecek (ylsydil@meb.gov.tr). Dönemin geri kalanında kursa devam edilmeyerek kurslardan ilişik tamamen kesilecek olup yurt içi dil hakkından vazgeçilmiş sayılacaktır. Devamsızlık yapılan ayı takip eden ay veya aylar için kurs merkezine öğrenciler tarafından kurs ödemesi yapılması zorunludur.

- Sağlık raporları aylık devamsızlık hakkının iki katını geçemez. Bu süreyi aşan durumlarda sağlık kurulu raporu alınması gerekmektedir. Sağlık kurulu raporu alınan ayı takip eden aylar için de sağlık izni verilmişse Bakanlıkça yapılacak değerlendirme sonucunda öğrencinin kurstan ilişiği kesilebilir, öğrenim süresi dondurularak raporun alındığı ay hariç olmak üzere dönemin geri kalanı için burs ve kurs ödemesi yapılmaz ve öğrenci adına kurs ücretiyle ilgili maddi bir yükümlülük oluşmaz. Bu tür durumlarla ilgili öğrencinin kurs merkezini ve Bakanlığı e-posta yoluyla (ylsydil@meb.gov.tr) bilgilendirmesi zorunludur.

Ödemeler (Kurs Merkezlerinin Dikkatine)

- Öğrencilere dönem sonlarında kurs merkezlerince düzenlenecek olan faturalar üzerine öğrenciler tarafından "Bakanlık (veya DSİ / BOTAŞ) tarafından yurt içi dil kursları kapsamında tarafıma yapılacak olan 4 aylık yurt içi dil kursu ödemelerinin XXXX Üniversitesi (döner sermaye vb) hesabına yapılmasını arz ederim." ifadesi elle yazılarak imzalanması gerekmektedir. Faturaları dolduramayacak öğrencilerden dilekçe alınarak (taranıp mail atılabilir) faturaya ek tutulabilir.

Bu şekilde hazırlanan faturalar eğer öğrenci DSİ / BOTAŞ adına ve hesabına gönderildiğini belirtmişse ilgili kuruma, diğer tüm öğrenciler içinse Millî Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğüne gönderilecektir. 

DSİ ve BOTAŞ adına giden öğrenciler için faturalar bu kurumlar adına düzenlenecek olup geri kalanların masrafları Bakanlığımızca karşılanacaktır. DSİ Sorumlusu Mustafa Gökhan GÜNDOĞDU (mggundogdu@dsi.gov.tr) veya BOTAŞ Sorumlusu Serdar Kacır (serdar.kacir@botas.gov.tr) ile süreci yürütülebilir. Bu ve benzeri kurumlar adına ve hesabına gönderilecek öğrencilerin bilgileri Bakanlıkça kurs merkezlerine iletilecektir.

 

Ek-1 1416 Sayılı Kanun Kapsamında Yabancı Dil Öğrenimine İlişkin Usul ve Esaslar (tıklayınız)

Ek-2 Yurt İçi Dil Kabul Belgesi Örneği (tıklayınız)

Genel Müdürlük Devlet Mah. Atatürk Bulv. No 98 6. Kat C Blok 06624 Çankaya/ANKARA Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 Bursiyer Şubesi Emniyet Mah. Milas Sk. No21 Teknik Okullar Yenimahalle/ANKARA - Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 , Ek Hizmet Binası (Bursiyer Şubesi) 312 413 15 97,312 413 16 25

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.