Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü

2021 YLSY - Kurum Kontenjanlarına Yerleşmeye Hak Kazanan Adayların Belge Teslimi Hakkında Duyuru

2021 YLSY - Kurum Kontenjanlarına Yerleşmeye Hak Kazanan Adayların Belge Teslimi Hakkında Duyuru

1416 sayılı Kanun kapsamında Bakanlığımızca verilen burs ile yurt dışında lisansüstü öğrenim görmeye hak kazanacak adayların kurum kontenjanlarına yerleştirme işlemleri tamamlanmış ve sonuçlar 20 Ocak 2022 tarihinde REBUS (https://rebus.meb.gov.tr/) üzerinden açıklanmıştır.

Kontenjanlara yerleşmeye hak kazanan adayların belge teslimi işlemleri 27 Ocak - 14 Şubat 2022 tarihleri arasında yapılacaktır. Aşağıda belirtilen belgelerin posta ya da kargo yolu ile en geç 14 Şubat 2022 tarihi mesai saati bitimine (saat 18.00) kadar, "T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü, Emniyet Mah. Milas Sok. No:21 Yenimahalle/ANKARA 06560" adresine eksiksiz olarak ulaştırılması gerekmektedir. Belgeleri belirtilen süre içerisinde Bakanlığa ulaştırmayan adaylar, bu yerleştirmeden doğan tüm haklarını kaybedeceklerdir. Süre hesaplamasında Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü evrak kaydına giriş tarihi esas alınacak olup süresi geçtikten sonra ulaşan evraklar işleme alınmayacaktır.

Yüklenme ve kefalet senedi, Ek-1'de yer alan bilgiler ile Ek-2'de belirtilen kefalet miktarları dikkate alınarak düzenlenecektir. Yerleşmeye hak kazanılan kurum, alan ve öğrenim görülebilecek ülkelere uygun olarak düzenlenmeyen senetler işleme alınmayacaktır. Bilgi amaçlı olarak ülkelere göre ödenen aylık burs miktarları Ek-3'te, örnek yüklenme ve kefalet senedi ise Ek-4'te yer almaktadır.

Adayların teslim edecekleri belgelere ek olarak REBUS'a bilgi girişi yapmaları gerekmektedir. REBUS Bilgi Girişi ekranı 31 Ocak 2022 tarihinde açılacak olup, REBUS üzerinden Bilgi Formu Girişi, İletişim Bilgileri Girişi ve Senet Bilgileri Girişi ekranlarının adaylar tarafından doldurulması zorunludur.


2021 YLSY REBUS Bilgi Girişi İşlemleri Kılavuzu için (Tıklayınız) 

İstenen Belgeler:

  1. Belge Teslim Dilekçesi (1 Adet) (Tıklayınız)
  2. Öğrenci Bilgi Formu (1 Adet) (Tıklayınız) 
  3. Askerlik Durum Belgesi (1 Adet)
  4. Yüklenme ve Kefalet Senedi (1 Adet) (Tıklayınız)
  5. Kefillerin Nüfus Kayıt Örneği (1 Adet)
  6. Kefillerin Çalışma Belgesi (1 Adet)
  7. Kefillerle İlgili Diğer Belgeler (1 Adet) (Detaylar Ek-1'de yer almaktadır.)
  8. Sağlık Kurulu Raporu (1 Adet)
  9. Yerleştirme Sonuç Belgesi (1 Adet)

Not: Adaylar Yerleştirme Sonuç Belgelerini REBUS üzerinde Bilgi Formu Girişi ekranından alabilirler.

EKLER:

Ek-1 Adaylardan İstenecek Belgeler ve Açıklamaları için Tıklayınız. 

Ek-2 Kefillerin Durumu ve Ülkelere Göre Kefalet Miktarları için Tıklayınız. 

Ek-3 Ülkelere Göre Ödenen Aylık Burs Miktarları için Tıklayınız(Bilgi amaçlıdır) 

Ek-4 Yüklenme ve Kefalet Senedi örnek uygulama için Tıklayınız. 

 

DİKKAT!  Adayların hak kaybı yaşamaması için postada yaşanabilecek gecikmeleri dikkate alarak belgeleri zamanında göndermeleri gerekmektedir.

Adaylar;

1) Belge Teslimine ilişkin sorularını ylsy@meb.gov.tr,

2) REBUS'a ilişkin teknik destek taleplerini  rebus@meb.gov.tr e-posta adresini kullanarak Bakanlığımıza iletebilirler.

  

Adaylara duyurulur.

 

Genel Müdürlük Devlet Mah. Atatürk Bulv. No 98 6. Kat C Blok 06624 Çankaya/ANKARA Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 Bursiyer Şubesi Emniyet Mah. Milas Sk. No21 Teknik Okullar Yenimahalle/ANKARA - Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 , Ek Hizmet Binası (Bursiyer Şubesi) 312 413 15 97,312 413 16 25

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.