Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlük personelinin maaş, vekâlet, geçici görev yolluğu, fazla mesai, icra, nafaka, vergi muafiyeti vb. mali iş ve işlemleri ile yargılama gideri, avukat vekâlet ücreti, tazminat vb. yasal giderlere yönelik ödeme işlemlerini yapmak,

b) Genel Müdürlük personelinin atama, görevlendirme, izin, nakil, terfi, emeklilik, istifa, ödül ve disiplin, mal bildirimi, SGK tescil vb. tüm özlük iş ve işlemlerini yürütmek; bunlara ilişkin MEBBİS ve ilgili diğer modüllere gerekli veri girişlerini yapmak,

c) Yurt içi ve yurt dışı görevlendirmelere yönelik Makam Oluru alınmasına ilişkin iş ve işlemleri koordine etmek,

ç) Genel Müdürlüğün insan kaynakları planlamasını yapmak ve ihtiyaç duyulan personelin sağlanmasına dönük çalışmalar yapmak,

d) Genel Müdürlük personelinin hizmet içi eğitim ihtiyacına yönelik planlama yapmak ve personele hizmet içi eğitim verilmesine ilişkin idari ve mali süreçleri koordine etmek,

e) Genel Müdürlük personeline elektronik imza, kurumsal e-posta, personel kimlik kartı, turnike kartı sağlanması, DYS tanımlanması ile ulaşım kartlarına bakiye yüklenmesi iş ve işlemlerini yürütmek,

f) Genel Müdürlük gelen ve giden evrakının sevk ve idaresini yapmak; Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ve DYS işlerini yürütmek,

g) Genel Müdürlüğün arşiv hizmetlerini yürütmek,

ğ) Genel Müdürlüğün her türlü taşınır, demirbaş ve tüketim malzemesi ihtiyacını belirlemek, temin etmek, ilgililere dağıtımını sağlamak ve Taşınır Mal Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda gerekli iş ve işlemleri yürütmek,

h) Genel Müdürlük birimlerinin ve personelin yerleşim planını yapmak, çalışma ortamlarının düzenini sağlamak üzere gerekli tedbirleri almak,

ı) Genel Müdürlük hizmet binalarında iş sağlığı ve güvenliği ile sivil savunma hizmetlerine ilişkin iş ve işlemleri Bakanlık birimleriyle koordineli olarak yürütmek,

i) Genel Müdürlük hizmet binaları ile araç-gereç vb. donatım malzemelerinin bakım, onarım, temizlik ve benzeri işlerini yaptırmak,

j) Genel Müdürlüğün internet sitesi ve sosyal medya hesaplarını daire başkanlıklarıyla iş birliği hâlinde yönetmek, Genel Müdürlük kurumsal e-posta adresine gelen başvuruları takip edip ilgili birimlere yönlendirmek,

k) Genel Müdürlüğün yıllık bütçesini ve kesin hesabını hazırlamak, yıl içerisinde bütçeye ve harcamalara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

l) Mevzuatı uyarınca yapılacak mal ve hizmet satın alımı ile her türlü ödemenin (öğrenci ödemeleri hariç) ve ödenek aktarımının yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

m) Hizmet alanları ile ilgili bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe hazırlama ve uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve mali istatistikleri hazırlamak, ödeneklerin planlama ve dağıtımını sağlamak, aktarma ve tenkis talep işlemlerini izlemek ve gerçekleşmesini sağlamak,

n) Yurt dışında Bakanlığa bağlı okul ve kurumların ihtiyacı için bina ve arsa alımı, bina yapımlarının kısa, orta ve uzun vadede yatırım programına alınması ve bu işlerin bütçelerinin oluşturulmasıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

o) Yurt dışında Bakanlığa bağlı okul ve kurumların idari ödenek ihtiyaçlarının planlamasını yapmak, ödenekleri göndermek ve mahsup işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

ö) Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonu tarafından yurt dışında görevlendirilen öğretmen ve okutmanların ilk gidiş ve kesin dönüş yolluk, yevmiye ve ulaşım giderleri ile oturum izni alma ve yenileme, çalışma izni alma yenileme ve bunlarla ilgili alınacak zorunlu sağlık sigortası giderlerinin karşılanmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak,

p) Genel Müdürlükçe düzenlenecek sempozyum, kongre, panel, konferans, kurs, seminer, çalıştay, toplantı, YLSY sözlü sınavı ve benzeri faaliyetlerle ilgili mali iş ve işlemleri yürütmek,

r) Bakanlık birimlerinden veya diğer kurumlardan gelen mevzuat taslaklarına ilişkin ilgili daire başkanlıklarıyla koordineli olarak Genel Müdürlük görüşünü oluşturmak,

s) Daire başkanlıklarının görevleri arasında yer almayan ve koordineyi gerektiren konularla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

ş) Görev alanıyla ilgili mevzuatın hazırlanması, güncellenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalar yapmak,

t) Görev alanı kapsamındaki iş ve işlemlere yönelik açılan davalarla ilgili bilgi ve belgeleri Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğüne göndermek,

u) Görev alanıyla ilgili konularda CİMER ve MEBİM yoluyla gelen başvurular ile soru önergelerine ilişkin bilgi ve belgeleri İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığına göndermek,

ü) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Genel Müdürlük Atatürk Bulvarı No 98 6. Kat C Blok 06624 Bakanlıklar / ANKARA Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 Bursiyer Şubesi 0312 413 15 97 Emniyet Mh. Milas Sk. No21 Teknikokullar, Yenimahalle/ANKARA - Personel İletişim Bilgisi İçin Tıklayınız

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.