Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü

İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı

İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji, politika ve hedeflerinin belirlenmesine dönük çalışmalar yapmak,

b) YLSY burs programı ve yurt dışında Bakanlığa bağlı okulların eğitim, öğretim, yönetim süreç ve faaliyetleriyle ilgili Genel Müdürlük politikalarına kaynak teşkil edecek izleme ve değerlendirme çalışmaları yapmak,

c) Kalkınma planları, hükümet programları, Cumhurbaşkanlığı yıllık programları, icra planları, stratejik plan, performans programı, şura kararları, eylem planları ile diğer üst politika belgelerinde Genel Müdürlük görev alanıyla ilişkili strateji, hedef, eylem ve tedbirleri izlemek, değerlendirmek ve hedeflerin gerçekleştirilmesi sürecini koordine etmek,

ç) Genel Müdürlük görev alanıyla ilgili ulusal/uluslararası araştırma veya yayınlardaki gösterge ve bulgular ile uluslararası uygulamaları izlemek ve analiz etmek,

d) Genel Müdürlük hizmet ve faaliyetlerine ilişkin tüm istatistiki bilgileri ilgili birimlerle iş birliği hâlinde hazırlamak, güncellemek ve raporlaştırmak,

e) REBUS'tan elde edilen verileri analiz ederek ortaya çıkan sonuçların karar alma süreçlerinde etkili olarak kullanılmasını sağlamak,

f) İlgili birimlerle iş birliği hâlinde Genel Müdürlük haftalık faaliyet raporunu, birim faaliyet raporunu ve kurumsal mali durum ve beklentiler raporunu hazırlamak,

g) Yıllık izleme ve değerlendirme raporu hazırlayarak Genel Müdüre sunmak,

ğ) Genel Müdürlük brifing dosyasını hazırlamak ve güncel tutmak,

h) Genel Müdürlüğün hizmet ve kalite standartlarının iyileştirilmesine dönük kalite yönetim sistemi ve iç kontrol çalışmalarını koordine etmek,

ı) Bakanlık stratejik planı ile performans programının hazırlanması, izlenmesi ve değerlendirilmesine Genel Müdürlük adına katkı sağlamak,

i) Bakanlık birimlerine ve diğer kurumlara ait strateji belgesi ve eylem planlarıyla ilgili görüş taleplerini incelemek ve değerlendirmek,

j) Her türlü izleme ve değerlendirme çalışmalarının sonuçlarını ilgili birimlerle paylaşmak,

k) Genel Müdürlüğe CİMER ve MEBİM yoluyla gelen başvurular ile soru önergelerinin sonuçlandırılmasında koordinasyonu sağlamak,

l) Görev alanıyla ilgili mevzuatın hazırlanması, güncellenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalar yapmak,

m) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Genel Müdürlük Atatürk Bulvarı No 98 6. Kat C Blok 06624 Bakanlıklar / ANKARA Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 Bursiyer Şubesi 0312 413 15 97 Emniyet Mh. Milas Sk. No21 Teknikokullar, Yenimahalle/ANKARA - Personel İletişim Bilgisi İçin Tıklayınız

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.