Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü

Öğrenim Sonrası İşlemler Daire Başkanlığı

           Öğrenim Sonrası İşlemler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) 1416 sayılı Kanun kapsamında yurt dışındaki öğrenimlerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin, mecburi hizmet yükümlülüklerini ifa etmek üzere adlarına gönderildikleri kurumlarda istihdam edilmesine ilişkin iş ve işlemleri ilgili kurumlarla koordineli olarak yürütmek,

b) Mecburi hizmetlerini ifa edenlerin mecburi hizmet yükümlülüklerinin başka kurumlara devrine ilişkin teklifleri değerlendirmek ve sonuçlandırmak,

c) Mecburi hizmetlerini ifa edenlerin, mecburi hizmet yükümlülüklerinin yerine getirilme durumunu ve bu hizmetlerinin süresini periyodik olarak takip ve kontrol etmek,

ç) Mecburi hizmetlerini ifa edenlerin intibak işlemleri için ihtiyaç duyduğu öğrenim sürelerini gösterir belgelerin hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

d) Mecburi hizmetine karşılık görev talebinde bulunan öğrencilerin ödül niteliğindeki bursuna esas bilgi ve belgeleri, ödeme yapılmak üzere Planlama ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına göndermek,

e) Mecburi hizmetlerini yerine getirirken istifa, görevden ihraç vb. nedenlerle taahhütlerini ihlâl edenler hakkında tazminat takibatı başlatılması ve alacağın tahsil edilmesine yönelik iş ve işlemleri yapmak,

f) Planlama ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından öğrencilikle ilişiği kesilip hakkında tazminat takibatına geçilmesine karar verilen öğrencilere ve kefillerine borç bildiriminde bulunmak, öğrenim masraflarının ilgili mevzuat doğrultusunda tahsil edilmesine yönelik diğer iş ve işlemleri yürütmek,

g) Tazminatlı durumda olan kişilere yapılan borç bildirimlerine rağmen borcun ödenmemesi hâlinde alacağın dava yoluyla ilgililerden tahsili için gerekli bilgi ve belgeleri Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğüne göndermek,

ğ) Tazminatlı durumda olan kişilerin ödeme teklifine uygun olarak ödeme yapıp yapmadığını takip ve kontrol etmek,

h) Tazminatlı durumda iken nihai öğrenim derecesini elde edenlerin para borçlarının mecburi hizmete dönüştürülmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

ı) Tazminatlı durumda iken borcunu ödeme planına uygun olarak ödemeyen kişilere yönelik gerekli iş ve işlemleri yürütmek,

i) Mecburi hizmetlerini tamamlayanlar ile tazminatlı durumda olup anapara ve faiz borcunu ödeyen kişilerin dosyalarını kapatmak ve ilgili kişi/kurumlara bildirmek,

j) Tazminatlı durumda olan kişilerin vize statülerinin değiştirilmesi taleplerine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

k) Daire Başkanlığının görev alanına giren konularda istatistiki verileri tutmak ve güncellemek,

l) Öğrencilerin istihdamı ile tazminat süreçlerine ilişkin verilerin REBUS'a işlenmesini sağlamak,

m) REBUS'ta ihtiyaç duyulan iyileştirme, geliştirme ve güncelleme çalışmalarını ilgili birimler ve Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak yürütmek,

n) Görev alanı kapsamındaki iş ve işlemlere yönelik açılan davalarla ilgili bilgi ve belgeleri Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğüne göndermek,

o) Görev alanıyla ilgili mevzuatın hazırlanması, güncellenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalar yapmak,

ö) Görev alanına giren konulardaki akademik araştırma izinlerini incelemek ve görüş bildirmek,

p) Görev alanıyla ilgili konularda CİMER ve MEBİM yoluyla gelen başvurular ile soru önergelerine ilişkin bilgi ve belgeleri İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığına göndermek,

r) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Genel Müdürlük Atatürk Bulvarı No 98 6. Kat C Blok 06624 Bakanlıklar / ANKARA Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 Bursiyer Şubesi 0312 413 15 97 Emniyet Mh. Milas Sk. No21 Teknikokullar, Yenimahalle/ANKARA - Personel İletişim Bilgisi İçin Tıklayınız

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.