Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü

Planlama ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Planlama ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) 1416 sayılı Kanun kapsamında yurt dışına yükseköğrenim görmek amacıyla gönderileceklerin sayısı, öğrenim alanları, gönderileceklerde aranacak nitelikler, yurt dışındaki öğrenim çalışmaları ile ilgili işleri ilgili birim/kurumlarla koordineli olarak yürütmek,

b) Ülkemizin ihtiyaç duyduğu alanlarda yurt dışına burslu olarak gönderilecek öğrencilerin seçimi için yapılacak sınavlara ilişkin iş ve işlemleri ilgili birim/kurumlarla koordineli olarak yürütmek,

c) Yurt dışında öğrenim görmek üzere seçilenlerden alınan yüklenme senedi ve muteber imzalı müteselsil kefalet senedi ile diğer belgelerin incelenerek öğrencilik statüsünün onaylanmasına yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

ç) Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin; kabul alma süreçleri, ülke, okul, alan, statü, öğrenim seviyesi ve öğrenim planı değişiklikleri ile staj, tez-alan çalışması ve bilimsel etkinliklere katılım, üst öğrenim ya da doktora sonrası çalışma, öğrenim süresi uzatımları, dil öğrenimi, esas öğrenim ve hazırlık öğrenimi gibi tüm öğrenim süreçlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

d) Öğrencilere yönelik yurt içinde ve/veya yurt dışında uyum, bilgilendirme toplantısı vb. faaliyetler düzenlemek,

e) Öğrencilerin askerlik işlemlerini yapmak,

f) Öğrencilerin yurt içi ve yurt dışı aylık, yolluk, ek ödenek, okul ücreti ödemeleri ile sağlık ve diğer giderlerine ait ödemeleri gerçekleştirmek,

g) Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin bakmakla yükümlü oldukları eş ve çocuklarının tedavi giderlerinin karşılanmasına yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

ğ) Yurt dışında öğrenimini başarıyla tamamlayıp mecburi hizmetine karşılık görev talebinde bulunan öğrencilerin ödül burslarını Öğrenim Sonrası İşlemler Daire Başkanlığından alınan bilgi ve belgeler doğrultusunda hesaplayıp ödemelerini gerçekleştirmek,

h) Eğitim müşavirlikleri ve eğitim ataşeliklerine avans/kredi açılması ile bunların mahsup edilmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

ı) Yurt dışında öğrenim görecek/gören öğrencilerin burslu ve/veya burssuz izin taleplerini değerlendirmek,

i) Yurt dışında öğrenim görecek/gören öğrencilerden devamsızlık veya başarısızlık gösteren, öğrenimden vazgeçen, yüklenme senedine ve mevzuata aykırı hareketler edenlerin öğrencilikle ilişiğinin kesilmesi ve bunlara yapılan öğrenim masraflarına ilişkin belgelerle birlikte dosyaların Öğrenim Sonrası İşlemler Daire Başkanlığına devredilmesine yönelik iş ve işlemleri gerçekleştirmek,

j) Yurt dışındaki öğrenimlerini tamamlayanlara görev taleplerinde kullanılmak üzere mezuniyet durumlarını gösterir belge verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

k) Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerden öğrenimini başarıyla tamamlayıp görev talep edenlerin dosyalarını öğrenim masraflarına ilişkin belgelerle birlikte Öğrenim Sonrası İşlemler Daire Başkanlığına devretmek,

l) Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerden sağlık sorunları nedeniyle öğrenimine devam edemeyenlerin iş ve işlemlerini yürütmek,

m) Kendi imkânlarıyla yurt dışında ön lisans, lisans ve/veya lisansüstü düzeyinde öğrenim gören özel öğrencilerle ilgili dış temsilciliklerle koordinasyonu sağlamak, ihtiyaç duyulması hâlinde özel öğrenciliğin tanınmasıyla ilgili belgeleri belirleyerek dış temsilciliklere bildirmek, dünya genelinde öğrenim gören özel öğrencilerin yıllık istatistiklerini tutmak ve bu öğrencilerin burslu statüye geçiş tekliflerini değerlendirmek,

n) Öğrencilerin akademik gelişimini takip etmek amacıyla yurt içi akademik danışman görevlendirilmesine yönelik iş ve işlemleri yapmak,

o) Adına öğrenci gönderilen kurum ve kuruluşlar tarafından oluşturulan koordinatörlüklerce öğrencilere yönelik gerçekleştirilecek iş ve işlemler veya tanıtım/eğitim faaliyetlerinde ilgili kurumlarla iş birliği yapmak,

ö) Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin öğrenim durumlarına yönelik dış temsilciliklerle iş birliği yaparak süreçlerin koordinasyonunu sağlamak,

p) Öğrencilerin öğrenim süreçleri ile öğrencilere yapılan ödemelere ilişkin gerekli verilerin REBUS'a işlenerek bu süreçlerin REBUS üzerinden yürütülmesini sağlamak, 

r) REBUS'ta ihtiyaç duyulan iyileştirme, geliştirme ve güncelleme çalışmalarını ilgili birimler ile koordineli olarak yürütmek,

s) Dış temsilciliklerden gelen dönemsel raporlarda, öğrencilerin durumları ve öğrenim süreçlerine ilişkin belirtilen tespitlere yönelik gerekli tedbirleri almak,

ş) Daire Başkanlığının görev alanına giren konularda istatistiki verileri tutmak ve güncellemek,

t) YLSY burs programının tanıtımına yönelik çalışmalar yapmak,

u) Görev alanıyla ilgili mevzuatın hazırlanması, güncellenmesi ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalar yapmak,

ü) Görev alanı kapsamındaki iş ve işlemlere yönelik açılan davalarla ilgili bilgi ve belgeleri Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğüne göndermek,

v) Görev alanıyla ilgili konularda CİMER ve MEBİM yoluyla gelen başvurular ile soru önergelerine ilişkin bilgi ve belgeleri İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığına göndermek,

y) Görev alanına giren konulardaki akademik araştırma izinlerini incelemek ve görüş bildirmek,

z) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Genel Müdürlük Atatürk Bulvarı No 98 6. Kat C Blok 06624 Bakanlıklar / ANKARA Genel Müdürlük Makamı 312 413 16 93, 413 16 94 Bursiyer Şubesi 0312 413 15 97 Emniyet Mh. Milas Sk. No21 Teknikokullar, Yenimahalle/ANKARA - Personel İletişim Bilgisi İçin Tıklayınız

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.