2018 YLSY – Kurum Kontenjanlarına Yerleşmeye Hak Kazanan Adayların Belge Teslimi Hakkında Duyuru GÜNCELLENMİŞTİR.
63890
15:37
04.01.2019

      1416 sayılı Kanun kapsamında Bakanlığımızca verilen burs ile yurt dışında lisansüstü öğrenim görmeye hak kazanacak adayların kurum kontenjanlarına yerleştirme işlemleri tamamlanmış ve sonuçlar 19 Aralık 2018 tarihinde REBUS (https://rebus.meb.gov.tr/) üzerinden yayınlanmıştır.

        Kontenjanlara yerleşmeye hak kazanan adayların belge teslimi işlemleri 02 – 14 Ocak 2019 tarihleri arasında yapılacaktır. Aşağıda belirtilen belgelerin elden veya posta (iadeli taahhütlü) / kargo yolu ile en geç 14 Ocak 2019 tarihi mesai saati bitimine (saat 18.00) kadar, "T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü, Bakanlık Merkez Bina 6.Kat C Blok 06648 Bakanlıklar/ANKARA" adresine eksiksiz olarak ulaştırılması gerekmektedir. Belgeleri belirtilen süre içerisinde Bakanlığa ulaştırmayan adaylar, bu yerleştirmeden doğan tüm haklarını kaybedeceklerdir. Süre hesaplamasında Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü evrak kaydına giriş tarihi esas alınacak olup süresi geçtikten sonra ulaşan evraklar kesinlikle işleme alınmayacaktır.

         Yüklenme ve kefalet senedi, Ek-1’de yer alan bilgiler ile Ek-2’de belirtilen kefalet miktarları dikkate alınarak düzenlenecektir. Yerleşmeye hak kazanılan kurum, alan ve öğrenim görülebilecek ülkelere uygun olarak düzenlenmeyen senetler kesinlikle işleme alınmayacaktır. Bilgi amaçlı olarak ülkelere göre ödenen aylık burs miktarları Ek-3’te, örnek yüklenme ve kefalet senedi ise Ek-4’te yer almaktadır.

 

Not: Ek-1´de yer alan REBUS bilgi girişi ekranı açılmıştır.  REBUS Bilgi Formu Girişi , İletişim Bilgileri Girişi ve Senet Bilgileri Girişinin doldurulması zorunludur.


2018 YLSY REBUS Bilgi Girişi İşlemleri Kılavuzu için (TIKLAYINIZ) 

 

İstenen Belgeler:

 

  1. Belge Teslim Dilekçesi (1 Adet) (Tıklayınız).
  2. Öğrenci Bilgi Formu (1 Adet) (Tıklayınız). (GÜNCELLENMİŞTİR.)
  3. Askerlik Durum Belgesi (1 Adet)
  4. Yüklenme ve Kefalet Senedi (1 Adet) (Tıklayınız)
  5. Kefillerin Nüfus Kayıt Örneği (1 Adet)
  6. Kefillerin Çalışma Belgesi (1 Adet)
  7. Kefillerle İlgili Diğer Belgeler (1 Adet) (Detaylar Ek-1’de yer almaktadır.)
  8. Sağlık Kurulu Raporu (1 Adet)
  9. Lisans Mezuniyet Belgesi / Lisans Diploması (1 Adet)
  10. Not Döküm Çizelgesi / Transkript (1 Adet)
  11. Yerleştirme Sonuç Belgesi (1 Adet)

 

Not: İstenen belgelere ait detaylar Ek-1’de yer almaktadır.

 

 

  EKLER:

Ek-1 Adaylardan İstenecek Belgeler ve Açıklamaları, Rebus Bilgi Girişi için TIKLAYINIZ. 

Ek-2 Kefillerin Durumu ve Ülkelere Göre Kefalet Miktarları için TIKLAYINIZ. 

Ek-3 Ülkelere Göre Ödenen Aylık Burs Miktarları için TIKLAYINIZ. (Bilgi amaçlıdır.) 

Ek-4 2018 YLSY Yüklenme ve Kefalet Senedi örnek uygulama için TIKLAYINIZ. 

 

DİKKAT!  Adayların hak kaybı yaşamaması için postada yaşanabilecek gecikmeleri dikkate alarak belgeleri zamanında göndermeleri gerekmektedir.

 Adaylar;

 1) Belge Teslimine ilişkin sorularını ylsy@meb.gov.tr e-posta adresi ile 0312 413 3767, 0312 413 1870 ve 0312 413 1625 numaralı hatları kullanarak,

 2) REBUS’a ilişkin teknik destek taleplerini  rebus@meb.gov.tr e-posta adresini kullanarak Bakanlığımıza iletebilirler.

  

Adaylara duyurulur.

 

Yayın Tarihi: 04.01.2019