41376
15:06
15.01.2025

Planlama ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) 1416 sayılı Kanun kapsamında yurt dışına yükseköğrenim görmek amacıyla gönderileceklerin sayısı, öğrenim alanları, gönderileceklerde aranacak nitelikler, yurt dışındaki öğrenim çalışmaları ile ilgili işleri ilgili birim/kurumlarla koordineli olarak yürütmek,

b) Ülkemizin ihtiyaç duyduğu alanlarda yurt dışına burslu olarak gönderilecek öğrencilerin seçimi için yapılacak sınavlara ilişkin iş ve işlemleri ilgili birim/kurumlarla koordineli olarak yürütmek,

c) Yurt dışında öğrenim görmek üzere seçilenlerden istenecek belgeleri belirlemek, incelemek ve öğrencilik statüsünün onaylanmasına yönelik işlemleri yürütmek,

ç) Öğrencilerin; kabul alma, tez/alan çalışması, üst öğrenim ya da doktora sonrası çalışma, öğrenim süresi uzatımları gibi tüm öğrenim süreçlerini, askerlik işlemlerini ve tüm mali işlemlerini yürütmek,

d) Öğrencilerden herhangi bir nedenle fazla ödeme yapılanlara ilişkin alacağın tahsiline yönelik iş ve işlemleri takip etmek,

e) Eğitim müşavirlikleri ve eğitim ataşeliklerine avans/kredi açılması ile bunların mahsup edilmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

f) Öğrencilerden ya da mecburi hizmetini ifa edenlerden çeşitli nedenlerle tazminat takibine geçilmesiyle ilgili iş ve işlemleri yapmak, bunlara ait dosyaları masraf listesiyle birlikte Yükseköğretim Daire Başkanlığına devretmek,

g) Yurt dışındaki öğrenimini süresi içinde tamamlayarak görev talep edenlerin istihdamına ve mecburi hizmet yükümlülüklerinin takibine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,

ğ) Yurt dışında öğrenim gören öğrencilerden sağlık sorunları nedeniyle öğrenimine devam edemeyenlerin iş ve işlemlerini yürütmek,

h) Kendi imkânlarıyla yurt dışında yükseköğrenim gören özel öğrencilerle ilgili dış temsilciliklerle koordinasyonu sağlamak, ihtiyaç duyulması hâlinde özel öğrenciliğin tanınmasıyla ilgili belgeleri belirleyerek dış temsilciliklere bildirmek, dünya genelinde öğrenim gören özel öğrencilerin yıllık istatistiklerini tutmak ve bu öğrencilerin burslu statüye geçiş tekliflerini değerlendirmek,

ı) Görev alanı ile ilgili bilgileri REBUS'a işlemek, güncel tutmak ve REBUS'ta ihtiyaç duyulan iyileştirme, geliştirme çalışmalarını ilgili birimler ile koordineli olarak yürütmek,

i) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak. 

Yayın Tarihi: 15.01.2025